Chatellerault _Gencay 7 juli - Reisverslag uit Gençay, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Chatellerault _Gencay 7 juli - Reisverslag uit Gençay, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Chatellerault _Gencay 7 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

07 Juli 2016 | Frankrijk, Gençay

Via drukke rotondes eerst (een bijzondere ervaring) Chatellerault in om eten te kopen. Alles is op. En bij het VVV een bijzonder stempel gehaald. Toen vonden we het tijd voor een terrasje. Terwijl we buiten de route waren, ontmoetten we toch weer de man met de Flyer. (Arnold van der Waals en naar bleek een geboren Leidenaar). Komt daar ook een van de twee fietsende mannen, al eerder ontmoet. Hij heeft hier een huis en was op weg naar de markt. Bijzonder hoor en heel leuk. Vandaag fietsen we met zijn drieën verder. We volgen een Romeinse heenweg. Langs het riviertje de Clain. Via Dissay naar Portiers. Een erg drukke stad. Daar hebben we een broodje gegeten. Een Fransman die goed Engels sprak hielp ons op weg. Het was vandaag heel relaxed fietsen in prachtig zonnig weer. Mooie dorpjes en mooie natuur. In Vernon trakteerde Arnold ons op een drankje, vanwege zijn verjaardag morgen. De eigenaar van bar vulde onze bidons met heerlijk koel water. In Gencay vonden we vlot ons hotel (le vieux chateau) waar we zeer gastvrij werden ontvangen. De Burcht zelf is een ruïne.

• 08 Juli 2016 - 10:04

Sara:

Haha hoe is het mogelijk, Leiden is toch niet bepaald een grote stad. Ontzettend leuk al die ontmoetingen, maakt zo een reis extra leuk. Fijn dat het goed lukt met de stempels, om de terrasjes maak ik me geen zorgen;).
    Geniet!