Tournai- St. Quentin 27 juni - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Tournai- St. Quentin 27 juni - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Tournai- St. Quentin 27 juni

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

28 Juni 2016 | Réunion, Saint-Denis

Dat onze zuiderburen gisteravond hun voetbalwedstrijd gewonnen hebben is niet aan ons voorbij gegaan. Ons hotel grensde aan het Marktplein vlakbij de Cathedraal.
We vertrokken vroeg met droog, grijs weer. Eerst richting Franse grens. We fietsten langs de Schelde. Een prachtige route. Bij het vroegere douanehuisje bij Rumegies aan de belgisch/franse grens hielden we onze koffiepauze. Een ander Nederlands stel kwam aanfietsen. We hebben ervaringen uitgewisseld. We vervolgden onze weg, nu dus in Frankrijk. We vorderden gestaag. De klimmetjes worden pittiger. Het landschap verandert. De lucht ook. Deze werd donkerder en de eerste regen viel. We maakten van de nood een deugd en aten bij een schuilplaats onze lunch. Toen het wat opklaarde fietsten we door richting Cambrai. Ook de Fransen kennen hun wegomleggingen en dus was de weg naar Cambrai afgesloten. Via een deviastion weer op de route. In Cambrai ons volgend stempel opgehaald. Intussen hadden we wel regenbuien. We moesten echt verder, dus verstand op nul en doorfietsen. We fietsten wel door mooie landschappen die zich kenmerkten door veel heuvels. Soms was het zwaaaar. En later op de middag werd het droger. Toen ontmoetten we onze Vlaming. Samen een stukje opgefietst en vervolgens weer ieder onze weg. Het laatste stuk konden we relaxed langs het Le canal de St. Quentin fietsen.

• 29 Juni 2016 - 10:32

Joke Jansen:

Geweldig ik geniet van je verslag. Duim voor jullie dat het droog blijft. Goede reis. Groetjes Joke Jansen.