Compiegne rustdag 29 juni - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Compiegne rustdag 29 juni - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Compiegne rustdag 29 juni

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

29 Juni 2016 | Frankrijk, Compiègne

Vandaag een rustdag. We ontbijten dus op ons gemak. Daarna kleding wassen. Was wel nodig. Tip: maak een sopje van babyshampoo en je kleding wordt wel weer schoon. Daarbij in aanmerking genomen dat de normen tijdens de reis wat anders liggen dan thuis. Daarna op de fiets de stad in. Vreemd zo zonder bagage. Via de plaatselijke markt naar
l'Eglise St. Jacques. Een kerk, gebouwd in de 11e eeuw. Le cure was niet aanwezig. De kerk was mooi. We hebben een kaars gebrand en even rustig rondgelopen. Opvallend was dat veel mensen van de plaatselijke bevolking ingetogen binnenkwamen om te bidden. Het was goed zo, te midden van de drukte. Een meneer wist ons te vertellen dat we een stempel bij tourist information konden halen. We kregen een mooi stempel. De tourist information hield bij hoeveel stempels zij zetten en ook werd genoteerd waar we vandaan kwamen. Ze wisten ook het adres van een fietsenmaker. Ernst was zijn compteur de vitesse kwijt. Bij de fietsenmaker een nieuwe aangeschaft en voor 5 euro heeft de vriendelijke meneer hem op de fiets geinstalleerd. Voor het stadhuis op een bankje stokbrood gegeten. Na een kopje koffie op een terras weer naar het hotel. Een mooie dag.

• 29 Juni 2016 - 20:10

Herman En Mieke:

Als ik aan de regen denk en al die heuvels hebben jullie deze rustdag wel verdiend.
    En morgen weer gezond op en ........genieten!

• 29 Juni 2016 - 20:21

Marjo Akerboom:

Hoi Ernst en Wilma,

Vandaag pas jullie reisverslagen gelezen. WE hadden geen WiFi op onze camping in Duitsland. Ja, dat is dus ook nog mogelijk. Het is heel leuk om jullie belevenissen te lezen en zo op de hoogte te blijven hoe het met jullie gaat. Ik heb tijdens onze fietstochten langs de Werra, dat is een rivier in het Oosten van Duitsland, een paar keer aan jullie moeten denken. Bijzonder dat je zoveel contacten met mensen hebt, leuk hoor. Heel veel succes de volgende dagen en we blijven jullie volgen. Groetjes Jan en Marjo.

• 29 Juni 2016 - 21:28

Lynn:

Lieve opa en oma fiets!

Wat gaan jullie hard zeg, maar mama zegt wel dat het nog een tijd duurt voor jullie thuis zijn.
    Heel veel plezier nog en ik heb nog genoeg babyshampoo voor jullie vieze kleren hoor!

Hele dikke kus van Lynn