Mezieres-Chartres 2 juli 76 km. - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Mezieres-Chartres 2 juli 76 km. - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Mezieres-Chartres 2 juli 76 km.

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

02 Juli 2016 | Frankrijk, Chartres

Na vertrek uit "Les Jardin d' Epone" eerst naar de plaatselijke, echt hele grote supermarkt, om eten voor de lunch te kopen. Daar stond ik dan te midden van de mensen met volgeladen karren en ik met mijn halve broodje, wat kaas en drinken, in de rij om af te rekenen. Maar ik mocht voor van iedereen voor. Met een klim van 3 km. verlieten we Mezieres. Hierna weer tussen de graanvelden. En echt, het ruikt heel lekker. Het weer was intussen mooi geworden. Niet echt warm, maar toch jassen uit en zonnebrillen op. Dit is genieten. We fietsten een stukje op met een echtpaar uit Venlo. Zij rijden deze tocht al voor de vierde keer. Weer verderop ontmoetten we een fietser uit Haarlem. En weer later twee mannen. Vandaag allemaal op weg naar Chartres. We zouden elkaar vandaag diverse keren tegenkomen. Tijdens de lunch stopte een Vlaming bij ons, om even een praatje te maken. Hij zei: "Zeker Nederlanders, ik zie alleen maar Nederlandse fietsers". Na de middag voerde onze tocht door de bossen. We merken dat het ons steeds beter lukt om bij de dag te leven, dat geeft ontspanning. We fietsen door Adainville. Dat was al vroeg een overnachtingsplaats voor pelgrims. Maintenon is bekend vanwege het Chateau dat Madame de Maintenon liet bouwen. Een indrukwekkend gebouw. Hierna volgen we het mooie groene dal van het riviertje de Eure. Toen we vervolgens op een terrasje een kopje koffie namen vroeg de eigenaar of we nog een stempel nodig hadden. Altijd natuurlijk. Eind van de middag kwamen we in Chartres aan terwijl de klokken van de kathedraal begonnen te luiden. Mooi toch?