St. Quentin-Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu St. Quentin-Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

St. Quentin-Compiegne

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

28 Juni 2016 | Frankrijk, Compiègne

We komen al aardig in ons ritme. Inpakken en fietsen opladen gaat nu snel. Eerst boodschappen voor de lunch gehaald en een stempel bij de plaatselijke VVV. Al vlug kunnen we de route oppakken via de rivier de Somme. Het fietst heerlijk langs het water en tussen de bomen. Goed fietsweer vandaag. Bij Artemps begint een uitgestrekt akkerland. Veel klaprozen en kamille. Het ruikt heerlijk. Via St. Simons door naar Noyon. Vlak voor Noyon gebruiken we de lunch in een bushokje. En jawel, de Vlaming kwam weer langs en vroeg: "hebben jullie dat stel met de tandem nog gezien?" We hadden ze langs zien fietsen. In Noyon, bij de prachtige Cathedraal (waar Ernst het volgende stempel haalde) hebben we ze ook gesproken. Ook zij zijn op weg naar Compostela. Toen we wilden vertellen dat Wilma op de e bike is, hoefde dat al niet meer. Dat had de Vlaming al verteld, wij zijn het stel met de e bike en de gewone fiets. Na een kopje koffie op een terras weer verder. Weer door mooi akkerlandschap, richting Compiegne. Even zoeken naar het hotel, toch gevonden. Het was een gedenkwaardige dag. Het heeft niet geregend!

• 28 Juni 2016 - 23:35

Marieke En Ruud:

Leuk dat we er op deze manier bij zijn. We kijken er elke dag naar uit.
    het doet ons deugd dat jullie toch nog even de geboorteplaats van Calvijn hebben aangedaan.
    Op het ogenblik volgen we het weer in Frankrijk meer dan in eigen land.
    Succes met de volgende etappe.

• 28 Juni 2016 - 23:51

Sara:

Vanaf nu wordt het weer alleen maar beter, leuk om te lezen over de ontmoetingen en reputaties ;).
    Geniet van de mooie landschappen en ervaringen.

• 29 Juni 2016 - 05:13

Piet&Meta :

Heel bijzonder zo elke dag een reisverslag. Ook wij kijken er al naar uit. Grappig is dat wij met het 'plakken' van de foto's nu net zover zijn als jullie met je tocht. En we kunnen ons nog aardig herinneren hoe het er nu uitziet voor jullie. De ontmoetingen op deze reis zijn wel extra speciaal met allemaal hetzelfde doel.
    De eerste echt droge dag te pakken, hopelijk volgen er meer, maar dat zal vast wel.
    Geniet van alles en elkaar!

• 29 Juni 2016 - 05:54

Piet&Meta:

PS Zelfde route, alleen fietsen jullie 2x zo snel, wat een tempo :)

• 29 Juni 2016 - 10:06

Roelien En Henk:

Ha Tante en Oom!
    Wat leuk om jullie zo te volgen op deze mooie reis! En inderdaad, wat mijn ouders al schreven, leuk dat jullie in de geboorteplaats van Calvijn zijn geweest! Daar eet men, zo heb ik begrepen, uit een soort schuldgevoel nog altijd met servet.
    Een heel goede tijd, we blijven jullie volgen!

Groeten,
    Roelien en Henk

• 29 Juni 2016 - 11:42

Gwenn:

Ha die Wilma en nu ook Ernst, het is woensdag, onze maildag, Wilhelmina!
    Wat gaan jullie snel! Nu al in Frankrijk, en dat op de fiets! Ik geniet van jullie verslagjes. Ik zal het weer in Frankrijk nu ook gaan volgen. Geniet van de natuur en van de heerlijke bloemengeuren onderweg.
    Liefs, Gwenn

• 29 Juni 2016 - 12:10

Jet:

Wat een heerlijke verslagen! Prachtig, die ontmoetingen met andere mensen. Gezellig om er zo een beetje bij te zijn met z'n allen. Jullie kachelen inderdaad behoorlijk door...