Ponferrada-Villafranca del Bierzo 29 juli - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Ponferrada-Villafranca del Bierzo 29 juli - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Ponferrada-Villafranca del Bierzo 29 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

29 Juli 2016 | Spanje, Villafranca del Bierzo

We fietsen vandaag maar 30 km., dus rustig ontbijten en niet zo vroeg vertrekken. Het is weer warm. Zo'n 36 graden. We smeren ons elke dag goed in en dragen t shirts met lange mouw om onze huid te beschermen tegen de zon. Jammer, worden we niet zo bruin, maar wel beter. Om de stad uit te komen volgen we een pelgrimsweg en komen uit bij een kerkje in Columbrianos. We gaan daar even binnen kijken en zitten. We krijgen weer een stempel en zien in een boek welke mensen voor ons hier geweest zijn. Uit alle werelddelen dus. We volgen weer delen van de Romeinse weg. De omgeving wordt steeds groener. Als we door Fuentes Nuevas fietsen zwaait een mevrouw met een stempel en gebaart dat we ook even bij haar langs moeten komen. Doen we gewoon. Zij zit bij een heel oude, pas gerestaureerde kerk uit de 12e eeuw en wil dit graag laten zien. We zien een mooie gerestaureerde schildering van het laatste Avondmaal. Bij het koffiedrinken ontmoeten we een Deens echtpaar. Zij hebben al heel wat door Europa gefietst en maken nu gebruik van een georganiseerde reis naar Compostelea. Aan het begin van de middag komen we in Villafranca del Bierzo. In deze plaats staat de vroegere kloosterkerk gesticht door Franciscus van Assisie, toen hij op pelgrimstocht was naar Santiago. We nemen de gelegenheid om wat uit te rusten. Morgen wacht ons een pittige klim naar de Cebreiro.

• 29 Juli 2016 - 18:48

Sara:

Leuk al die onverwachte plekken en ontmoetingen, volgens mij is de omgeving waanzinnig mooi! Dat klimmen kunnen jullie wel!

• 29 Juli 2016 - 20:16

Joop En Thea :

Hallo Ernst en Wilma. Nu de laatste loodjes en die zullen misschien morgen zwaar wegen. Wat zal het vreemd voor jullie zijn wanneer jullie het einddoel bereikt hebben. Geniet dus nog maar lekker de komende dagen. Groetjes.

• 30 Juli 2016 - 14:58

Jet:

Succes morgen. Zet 'm op!

• 30 Juli 2016 - 17:15

Leonie Van Der Geest :

Hoi Ernst en Wilma,

Vanwege mijn eigen vakantie heb ik een paar delen van jullie tocht gemist en zie nu pas hoe ver jullie al zijn! Wat maken jullie een mooie tocht, heel bijzonder.

Geniet van de volgende etappes!

Groetjes, Leonie