Fromista-Sahagun 25 juli - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Fromista-Sahagun 25 juli - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Fromista-Sahagun 25 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

25 Juli 2016 | Spanje, Sahagún

Na een prettig verblijf in het hotel waren we op tijd op pad. Eerst de tweedaagse boodschappen doen bij de supermercado. O.a. extra water maar, zoals altijd, verder niet meer dan we nodig hebben. Het belooft een warme dag te worden. Zon en 33 graden. We pakken de route op en passeren de kloosterkerk St. Martin. Vandaag volgen we een vlakke, maar ook vrijwel schaduwloze weg, de Tierra de Campos. Een voornamelijk agrarisch gebied. Met af en toe een dorpje. We fietsen eerst richting Carrion de los Condes, een belangrijke etappeplaats voor pelgrims. De geschiedenis meldt hier de doortocht van Karel de Grote toen hij de Santiagoroute vrij maakte van de Moren. De Santa Maria del Caminokerk heeft een gebeeldhouwd portaal wat die geschiedenis uitbeeldt. We hebben hier maar even koffie gedronken. Als we verder fietsen komen we op de oorspronkelijke Santiagoroute, een Romeinse weg. Kaarsrecht, dor, langs de weg geen enkele voorziening, schaduwloos en warm. Sinds Fromista zien we steeds meer wandelaars die dezelfde weg volgen. Veel ola en buen Camino. Halverwege toch een paar bankjes waar we ons brood opeten. Met nog meer pelgrimgangers. Uit gesprekken blijkt dat iedereen die tijdloosheid zo ervaart. En dat het zo warm is vandaag: " Ach", zegt een Duitse jongen, "Het komt, zoals het komt." En hij ging weer op pad. We gaan richting Sahagun waar we onze tenten opslaan. Het was een rustige, mooie dag en we hebben genoten.

• 25 Juli 2016 - 20:11

Tineke:

Ernst en Wilma iedere dag kijk ik even waar jullie nu zitten het gaat wel opschieten en Ernst zoals ik het nu kan zien komt je bordje rauwe andijvie al aardig in het zicht. Wilma en Ernst ik doe het het jullie niet na.
    Nog heel veel fiets plezier

• 25 Juli 2016 - 21:34

Jan Akerboom:

Beste Ernst en Wilma,
    Uit jullie verslagen wordt overduidelijk dat jullie volop genieten en bezig zijn met een heel bijzondere ervaring. Alle ontmoetingen .... alle indrukken. En opvallend: geen geklaag over ongemakken, zoals zadelpijn ... die zullen jullie toch ook wel hebben?
    Het mij maakt mij ongeduldig en onrustig...... moet nog wachten tot 24/8.
    Hartelijke groet en buon camino.

• 25 Juli 2016 - 22:27

Erna:

Het is eigenlijk niet zo gek dat het een zware tocht is als je bedenkt dat je met zoveel mensen op je bagagedrager fietst die allemaal meegenieten en jullie laten trappen. En dan komt er geen klacht over jul lie lippen. Zelfs niet met

• 25 Juli 2016 - 22:30

Erna Van Hove:

33 graden. Had je mij moeten horen van de week
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie

Goede reis verder en geniet nog maar
    Lieve groet van Wim en Erna

• 25 Juli 2016 - 23:26

Sara:

Mooi weer alle ontmoetingen, en bijzondere plekken onderweg. Geniet volop, ook van de tapas! X

• 26 Juli 2016 - 09:23

Anneke:

We waren in Denemarken en zodra we wifi hadden hebben we jullie verslag gelezen. We vinden het interessant! Goede reis verder! Groeten Jan en Anneke

• 26 Juli 2016 - 11:39

Joan:

ha wilma en Ernst
    super om telezen dat jullie nog steeds volgnes planningen route zijn. Indrukken opdoen die niemand je ooit nog afneemt. Hoop dat jullie voldoende bij-eten om energie op peil te houden.
    blijft de kunstom naast de inspanningen rustig om je heen te kijken en te genieten van de unieke omgeving

• 26 Juli 2016 - 16:05

Mieke En Herman:

Ha Wilma en Ernst,
    wat een bijzondere ontmoetingen en
    veel bezienswaardigheden, zoals kerken.
    Terug in Leiden zullen jullie wel even nodig
    hebben om alle indrukken te verwerken.
    Nog even doorzetten en de eindbestemming
    is bereikt.
    Aan het eind van de dienst zondag zongen we:
    Ga met God en Hij zal met je zijn.
    Groetjes van Mieke en Herman.