Angouleme 9 juli - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Angouleme 9 juli - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Angouleme 9 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

09 Juli 2016 | Frankrijk, Angoulême

Vandaag een rustdag. Dat betekent rustig opstaan, rustig ontbijten. Daarna onze was doen. De boel hing buiten op het balkon en kan goed drogen, want de zon schijnt weer. Op aanwijzing van de hoteleigenaar, via een leuke tocht door de stad, naar de Kathedraal St. Pierre. De Kathedraal heeft een beeldenrijke façade en een roerige geschiedenis. De Kathedraal is van begin 12e eeuw en werd in 1634 herbouwd na vernieling door protestanten. In de Kathedraal bij een mevrouw om een stempel gevraagd. Deze was nergens te vinden. Maar na een telefoontje kwam iemand het stempel brengen. Top. Wij hebben nog even stil in de banken gezeten.
Anguleme is gebouwd als vesting op een natuurlijke rotshoogte. Dit is nog overal terug te zien.
Op naar de koffie. Daar in gesprek met een Nederlands echtpaar. Zij zijn hier om juist helemaal niets te doen. Zo zie je maar, ieder zijn manier. Nog wat boodschappen gedaan en geluncht. Verder rustig aan gedaan deze dag.
Morgen naar Aubeterre-sur-Dronne.
Bedankt voor alle leuke en stimulerende reacties.

• 09 Juli 2016 - 17:43

Mieke En Herman:

Hoi Wilma en Ernst,
    wat hebben jullie al veel gezien en beleefd.
    Mieke heeft morgen bloemendienst en om al
    teveel onthechting te voorkomen zijn er morgen
    prachtige zonnebloemen.
    Die hebben jullie vast ook al vedel gezien.
    We wensen jullie een goede reis verder en zijn
    weer benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groetjes van Mieke en Herman.

• 09 Juli 2016 - 18:31

Piet&Meta:

Lieve Ernst en Wilma,

Het blijft leuk om dagelijks jullie verslag te lezen ook al is de streek waar jullie nu doorheen rijden minder bekend voor ons dan tot Tours. Jullie gaan echt als een speer, liggen jullie voor op je schema of is dit volgens de planning?
    Geniet nog maar lekker want de tijd vliegt, ook voor de 'thuisblijvers'.
    Liefs en groetjes, Piet&Meta

• 09 Juli 2016 - 18:43

Erna Van Hove:

Ik ben eigenlijk blij met jullie rustdag. Want ik word al moe van het lezen alleen al van jullie klimmetjes. Ik vind de brug bij de Groote Vink al een klim met tegenwind. En de hitte is ook niks voor mij. Dus voor mij geen reis zoals jullie die maken. Maar ik volg heel graag jullie verhalen en geniet ervan omdat daar ook jullie Grote Genieten uit spreekt. En dan die man met flyer. Komt ie uit Leiden maar zo. Mè gille maar zo. Geniet verder lieve schatten. En als het moeilijk wordt: een Kingetje. Of zijnze al op?Gr.van Wim en Erna.

• 09 Juli 2016 - 19:18

Marjo Akerboom:

Inderdaad leuk om iedere keer jullie verslag te lezen. Doet me ook weer denken aan mijn zwager die vanuit st. Jean pied de port de route gelopen heeft. Pffff Daar moet ik helemaal niet aan denken. Heeft die man met de flyer ook een naam? Zo groot is Leiden ook weer niet.
    Jullie zien wel veel. En wat zijn jullie al ver.

Veel succes morgen.

Groetjes,
    Jan en Marjo

• 10 Juli 2016 - 08:47

Jet:

Hallo Wilma en Ernst.
    We waren jullie ff kwijt. Maar dankzij Chantal ben ik jullie weer op het spoor. ☺ De verhalen zijn heerlijk om te lezen. Mooi, indrukwekkend en stoer.... Regelmatig stuur ik wat door naar Janneke en Joren. Ze vinden jullie reis helemaal fantastisch (hun woorden). Gisteren hebben we met de mensen van de praktijk gevaren en daarna Javaans gegeten. Ha ha, 3× raden waar dat vandaan kwam. Mooie reis verder. Zet 'm op!

• 10 Juli 2016 - 12:48

Sara:

Zo een welverdiende rustdag na al dat klimmen, even lichamelijk en geestelijk tot rust komen;). Fijn dat de stempels ook steeds weer lukken. X vanaf skylge