Pamplona-Estella 19 juli - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Pamplona-Estella 19 juli - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Pamplona-Estella 19 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

19 Juli 2016 | Spanje, Estella

Na het ontbijt eerst Pamplona in om een stempel te halen. Altijd ingewikkeld in een onbekende stad, maar veel vriendelijke mensen die ons de weg willen wijzen. Het is nog steeds heel erg warm. Dus heel veel drinken meegenomen. Pas om half 12 fietsen we via Cizur Menor onze route voor vandaag. In een parkje bij Cizur Menor op een bankje koffie gedronken. Er zaten meer Pelgrims. Je merkt herkenning en verbondenheid met elkaar. Een jonge Franse jongen kwam bij ons zitten. Hij vroeg naar onze reis en vertelde over zijn tocht. Hij vierde dat hij vandaag de eerste 100 km. gelopen had. In het park was ook een watertappunt. Koel water in de bidons, wat in korte tijd warm water werd. Via Campanas ging de route langs een bijzondere kapel. Het is een mooie achthoekige kapel uit de 12e eeuw. De kapel ademt rust en eenvoud maar tegelijkertijd heeft het een ongekende zeggingskracht. Veel pelgrims zijn hier in vroeger tijd langs geweest. Hier ook weer water getapt, zelfs onze kleren natgemaakt. Hierna door naar Puente la Reina. Bij een albergues een stempel gehaald. Na een groot glas fris weer verder. Via de Calle Mayor gaan we een 900 jaar oude stenen boogbrug over. Zo fietsen we de stad uit op weg naar Estella. En natuurlijk weer veel heuveltjes. Ergens tijd voor nemen hebben we wel geleerd. De omgeving was droog en het graan werd net gemaaid. Alles bij elkaar weer een prachtig landschap. In Estella het hostel opgezocht en ons geinstalleerd. Op de kamer gegeten en morgen een ontbijt buiten de deur.

  • 19 Juli 2016 - 21:58

    Lynn:

    Joepie! Opa en oma zijn in Spanje!!
    Ik ben echt heel trots op jullie. Zelf probeer ik ook te fietsen maar voortduwend op mijn driewieler kom ik niet verder dan het winkelcentrum, nog even oefenen dus.
    Ik vind het wel heel leuk om jullie op Skype te zien, ik word er helemaal blij van.
    Nog 18 nachtjes en dan zie ik opa en oma weer!!!

    Succes opa en oma!

    Dikke kus Lynn

  • 19 Juli 2016 - 22:19

    Tineke:

    Iedere avond even kijken hoe ver jullie zijn wilma en ernst en de verhalen lezen over wat er onderweg te zien is en wie jullie allemaal ontmoeten, en fijn dat alles goed gaat met het fietsen. Jullie kunnen een boek schrijven als jullie thuis zijn.

    Nog veel succes met de laatste loodjes

    Tineke

  • 19 Juli 2016 - 23:50

    Sara:

    Leuk om te lezen dat oosten iedereen zo met elkaar meeleeft tijdens de tocht! De steeds wisselende natuur en omgeving lijken me prachtig!

  • 20 Juli 2016 - 08:13

    Ellis Ezinga:

    Ha Wilma en Ernst,

    In Pamplona zijn Willem en ik destijds begonnen aan ons deel van de Camino, dus vanaf nu herkenning in jullie verhaal!

    Wat een betoverende tocht is het toch, ik wist het, maar word er weer in bevestigd als ik jullie mooie verslagen lees...

    Zet hem op, en tot ziens!

    Ellis


  • 20 Juli 2016 - 10:11

    Piet&Meta:

    Bijzonder om te lezen hoe jullie je pelgrimsreis ervaren. We kijken er iedere dag weer naar uit. Dus nog maar even wegblijven :)
    Heel knap hoe jullie de bergen trotseren, doet menig 20 jarige je niet na.
    Geniet van het Spanje stuk!
    Liefs, Piet&Meta

  • 20 Juli 2016 - 14:15

    Gwenn:

    Ha Wilma en Ernst, ik vind het knap dat jullie elke avond nog een verslagje schrijven. Als het dan een keer niet gebeurt, valt het op. Ik kan me voorstellen als je pas om 22.00 uur op je kamer komt, je wel graag z.s.m. naar bed wilt.

    Ik vind jullie geweldig!!! Wij zijn vanmorgen naar Hoogmade gefietst (toen nog maar 28 graden) voor een kopje koffie aan het water. (Naar Katwijk was te warm (ha, ha). Het is inmiddels 31 graden.
    Om de A4 over te gaan moet je "klimmen". Een lachertje natuurlijk als je weet wat jullie nu doen.
    Ik ben zo benieuwd naar je verhalen, als je terug bent Wilma.

    Lieve groeten van een bewonderaarster, Gwenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst en Wilma

Ter gelegenheid van ons 40-jarig huwelijk, gaan wij deze camino fietsen. Als je wilt kun je onze reis en belevenissen volgen.

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 17731

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 05 Augustus 2016

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: