Angouleme-Aubeterre-sur-Dronne 10 juli - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Angouleme-Aubeterre-sur-Dronne 10 juli - Reisverslag uit Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Angouleme-Aubeterre-sur-Dronne 10 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

10 Juli 2016 | Frankrijk, Aubeterre-sur-Dronne

Het belooft weer warm weer te worden. En direct vanuit het hotel een pittige klim. Na 500 meter ontmoeten we de eerste Nederlandse fietsers. Dit echtpaar fietst een deel van de route. De beschrijving om de stad uit te komen is wat vaag. Met zijn vieren komen we er wat moeilijk uit. We houden een Franse wielrenner aan. Hij fietst een paar km. mee tot een punt waar we de route op kunnen pakken. We fietsen nog even met zijn vieren verder, daarna gaan we ieder in ons eigen tempo door. We fietsen via Ronsenac, een zeer oud dorp dat ligt aan een oude Romeinse weg. Alle dorpjes waar we doorheen komen hebben resten uit de 11e en 12e eeuw. Na Ronsenac diverse klemmetjes over een bosrijke heuvel. Een rustige weg met wisselende vergezichten. Al vroeg komen we in Aubeterre-sur--Dronne aan. Het eerste wat we daar zien is een kerk die helemaal is uitgehouwen in de bergwand. Indrukwekkend door zijn soberheid. Vervolgens naar het VVV voor een mooi stempel. Daarna nog een echte St. Jacques kerk bezocht. Lekker koel daar en goed voor bezinning. Het leuke hotelletje is van rond 1800. Het dorp zelf doet erg zuidelijk aan. We hebben trouwens vandaag de eerste palmboom gezien. Straks lekker buiten eten op het dorpsplein.
Tijdens een van de klemmetjes moest ik opeens denken aan een lied van Jacques Brel: "Het vlakke land". Dit terwijl de zo'n schijnt, het 30 graden is en de warme geur van asfalt in je neus dringt. En in de verte nog wat luchtspiegelingen. Verder gaat het goed. Ha, ha.

• 10 Juli 2016 - 19:20

Sytske Visscher:

Jongens, volgens mij zijn jullie er bijna. In elk geval doemen de Pyreneeën in de verte al op (zo goed als, dan). Dat wordt echt klimmen en afzien. Nog veel plezier en mooie ontmoetingen onderweg.

Hartelijke groet,

SGVV

• 10 Juli 2016 - 19:28

Dick:

Klimmen op je fiets in Zuid Frankrijk met in je hoofd "Mijn vlakke land" van Jacques Brel!

Ha, het gaat goed met je! Ik moest er wel even om lachen jongen!

En dan komen de Pyreneeën er zo voor je aan!

Ben benieuwd wat er de komende tijd nog voor liedjes door je hoofd gaan spelen... Ik hoor het graag he!

Groetjes, Dick

(vandaag Tom Dumoulin bij de rit naar Andorra als eerste over de finish!)

• 10 Juli 2016 - 22:22

Marieke En Ruud:

bijzonder zo'n kerk uitgehouwen in de bergwand, wat komen jullie mooie dingen tegen onderweg.
    en wat een leuke contacten. ook valt het op dat mensen graag behulpzaam zijn.
    goede reis morgen en sterkte met klimmen.

• 11 Juli 2016 - 09:07

Joan:

Wilma en Ernst

veel succes vnadaag met het volgende odnerdeel van jullie route. Leuk om te lezen wat jullie meemaken.
    ik hoop ( en ga er vanuit ) dat al jullie voorbereidingen tot nu toe een geode bijdrage leveren om , ook met plezier, deze tocht te maken. Unieke ervaringen en een dosis doorzettingsvermogen geven jullie mooie herinneringen

joan

• 11 Juli 2016 - 09:27

Sara:

Gelijk dat nummer even opgezocht, tsja echt vlak is het niet meer bij jullie. Leuk als die behulpzame mensen en mooie gebouwen! X

• 11 Juli 2016 - 16:09

Leonie Van Der Geest:

Hoi Ernst en Wilma,

Ik heb jullie verhalen een tijdje gemist, omdat om de een of andere reden de mailtjes met meldingen van een nieuw verslagje niet meer bij mij aankwamen. Ik had dus nogal wat leeswerk in te halen ;)
    Jullie zijn al een heel eind gevorderd met de tocht! Moest even Googlen waar jullie nu precies zaten... Het zal vast alsmaar warmer worden in de richting die jullie op gaan. Veel succes weer met de komende etappes en fietsze!

Groetjes, Leonie