Vendome-Tours 5 juli - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Vendome-Tours 5 juli - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Vendome-Tours 5 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

05 Juli 2016 | Frankrijk, Tours

Vandaag weer een graadje warmer. Zelfs het zonnetje komt af en toe door. Fietsend door Vendome zie je ook weer heel veel oude gebouwen. We stonden nog even stil bij Chapelle St. Jacques. Door de oude stadspoort verlieten wij Vendome. We verlaten het dal van de Loir en fietsen via weggetjes door enorme graanvelden. Op weg naar Macilly was het flink zoeken naar de juiste route. Tijdens het zoeken kwam er nog een Nederlandse fietser aan. Die het ook niet wist. Dit bleek trouwens de man met de Flyer te zijn, waarover wij eerder gehoord hadden. Aangezien er niets aangegeven stond hebben we een motorrijder aangehouden. We zijn uiteindelijk op de goede route terechtgekomen. We fietsten nog een stukje samen op en gingen daarna ieder weer onze eigen weg. Bij een klim werden we luid aangemoedigd door een schoolklas Franse kinderen. Via Chateau-Renault gaan we verder. Het was daar marktdag. Heel gezellig. Het VVV bleek helaas tot nader orde gesloten. Daar geen stempel dus. We fietsten verder door een gebied met veel wijngaarden. Al fietsend langs de Loire naderen we langzaamaan Tours. Via de Pont Suspendu steken wij over en zien het paaltje waar Piet en Meta Compostela stikkers hebben geplakt op hun reis. Dat was leuk. En natuurlijk naar de Kathedraal St. Gatien. Daar kregen we een stempel, en de boodschap die Piet en Meta daar voor ons achtergelaten hadden. Heel bijzonder. Met het bereiken van Tours zijn wij klaar met het eerste boekje met de routebeschrijving van Sweerman.

• 05 Juli 2016 - 20:54

Anneke & Jan:

We lezen met veel belangstelling jullie reisverslag. Leuk! Veel plezier nog en goede benen voor de vervolgreis. Jan
    Leuk jullie reisverslag! Goede reis verder. Anneke

• 05 Juli 2016 - 21:54

Joop En Thea :

Wat een schitterende, mooie verhalen. Wat zijn jullie aan het genieten. Hopelijk wordt het weer nu ook steeds beter. Goede reis en we wachten met veel plezier op jullie verslagen. Groetjes

• 05 Juli 2016 - 22:40

Pia:

Ernst en Wil wat een bijzondere reis is dit. Iedere keer weer leuk om het een en ander te lezen. Ook superleuk om steeds iets van Piet en Meta tegen te komen

• 06 Juli 2016 - 17:41

Sytske Visscher:

Allemachtig, wat gaan jullie snel. Leuk he, om aan het eind van een boekje te komen. Is echt een mijlpaal. Hoeveel boekjes zijn er eigenlijk en hoeveel kilometer hebben jullie er inmiddels op zitten. Ben benieuwd.

Hartelijke groet,
    Syts