Chartres-Vandome 4 juli - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Chartres-Vandome 4 juli - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Chartres-Vandome 4 juli

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

05 Juli 2016 | Frankrijk, Vendôme

We dachten een route van 80 km. gepland te hebben, maar na reservering van onderdak bleek dat het toch 100 km. was. Even slikken en er voor gaan. Het was grijs, maar gelukkig ook droog. Het leek iets warmer dan de vorige dag. Scheelt ook weer. Het vertrek uit Chartres was makkelijk. We volgen het riviertje de Eure, die door Chartres loopt. Het fietsen ging voorspoedig. Na Chartres volgen landelijke weggetjes. We klimmen uit het dal van de Eure en volgen de loop van het riviertje Loir. Een prachtige rit in een groene omgeving. De route voert door het vestingstadje Bonneval. Het lijkt of je de Middeleeuwen binnen fietst. Nog veel overblijfselen uit de 12e en 13e eeuw. O.a. de stadspoorten. In Chateaudun halen we ons volgende stempel bij een gezellig kletsende mevrouw van het VVV. Daar ook bij het kasteel geluncht. D.w.z. onderweg doen we steeds boodschappen in de carrefour en eten dat dan op een leuke plek op. In Cloyes-ser-le-loir, ook een etappeplaats voor pelgrims, staat een kerk waarvan het venster boven de ingang een grote Jacobsschelp vertoont. Vermeldenswaard is dat in 1212 een kinderkruistocht van 20000 deelnemers vertrok naar het Heilige Land. We hebben daar trouwens ook even lekker koffie gedronken op een terrasje. Om half 6 waren we in ons hotel voor vrachtwagenchauffeurs. En onze fietsen mochten binnen in een vergaderzaaltje staan.