Leiden- Breda 24 juni - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu Leiden- Breda 24 juni - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ernst en Wilma Bijl - WaarBenJij.nu

Leiden- Breda 24 juni

Blijf op de hoogte en volg Ernst en Wilma

24 Juni 2016 | Nederland, Breda

Eindelijk. Na lange tijd van voorbereiding, veel lezen, gesprekken met mensen, collega's overvoerd met informatie (Ernst), zijn we begonnen aan onze Pelgrimsreis. Uitgezwaaid door familie, vrienden, buren en collega's. Het was grijs, maar droog weer. De tocht ging via het Groene Hart de weilanden door. Veel vogelgeluiden en mooie vergezichten. Fietsen langs de Rotte richting Capelle en Krimpen aan de IJssel. Uiteraard oversteken met pontjes. Tijdens het wachten op een pontje in Krimpen kwamen we in gesprek met twee Engelse fietsers. They were not amused over de Brexit. Ze waren echt verbijsterd. Via Kinderdijk naar Dordrecht. Toen we even stonden te kijken hoe we verder moesten fietsen, kwam er een meneer naar ons toe om te vragen of hij ons kon helpen. Hij fietste een stuk met ons mee en toen we daarna even stonden te praten vroeg hij of we een kerkelijke achtergrond hadden. Wij vertelden dat wij PKN zijn. Hij is Christelijk gereformeerd. Dus wij weer vertellen dat ons kerkgebouw aan de Christelijk Gereformeerden verkocht is. Meneer wist er alles van. Wist zelfs de predikant daar te noemen. Via de Moerdijkbrug vervolgden wij ons weg. Intussen was de zon gaan schijnen. In Wagenberg hebben mensen in hun tuin een kerkbank staan, die door iedereen gebruikt mag worden om even uit te rusten. Er is daar ook gelegenheid om een boodschap te schrijven in een logboek. Piet en Meta waren daar eerder, tijdens hun fietsvakantie, langs geweest en hadden daar een boodschap geschreven in het boek voor ons. Dat was echt leuk. Daarna op naar Breda, naar ons hotel.

• 24 Juni 2016 - 23:09

Pia:

Hoi Ernst en Wil een heel fijne en mooie Pelgrimsreis.
    Xxx

• 24 Juni 2016 - 23:56

Jacques:

Beste mensen, wat leuk om jullie verslag van de eerste reisdag te lezen , terwijl wij op n terras in Spanje zitten, in Sabadell.
    Meteen al contacten om te herinneren. Wat n geluk ook wat het weer betreft.
    We hopen dat jullie n goede nachtrust hebben om de volgende dag weer fris aan te vangen.
    Groet, Elles en Jacques

• 25 Juni 2016 - 10:16

Sara:

Toch het bericht gevonden, leuk. Geniet! X

• 25 Juni 2016 - 14:10

Sytske Visscher:

Ha zuster en broeder,

De kop is er af. Ook direct al leuke ontmoetingen. Dat wordt alleen maar leuker en mooier naa mate je verder op je reis komt.

Pluk de dag en geniet vooral.

SGVV

• 25 Juni 2016 - 15:58

Heleen:

Hoi Ernst!
    Veel plezier en succes de komende weken!
    Leuk om het zo een beetje te kunnen volgen.

Geniet ervan!

Groetjes heleen

• 25 Juni 2016 - 20:47

Els:

Hoi Ernst (Kees) en Wilma

Heel goede reis en ik zal graag jullie verslag lezen.
    Wat zal het rustig zijn op werk!!

Groeten van Liesbeth/Els

• 25 Juni 2016 - 21:59

Els Van Der Vlist:

Hoi Ernst en Wilma!
    Helaas kon ik niet bij jullie zegendienst zijn, maar wens jullie wel een gezegende reis.
    Hartelijke groet, Els en Hans

• 28 Juni 2016 - 09:41

Peter Sebregts:

Hoi Ernst en Wilma.
    Heel vel plezier en goede reis,
    blijf jullie volgen,
    groet Peter